Thursday, April 2, 2009

Sambutan hari persahabatan antarabangsa

Pada hari persahabatan antarabangsa, sekolah saya telah menyambutnya dengan mengadakan banyak aktiviti-aktiviti yang menarik. Juga, sekolah saya telah menyambut beberapa murid dari sekolah lain untuk turut sama menyambut hari yang gembira ini.Di atrium,terdapat persembaham tarian dari murid-murid sekolah kita.Mereka telah menari tarian bangsa cina,india dan juga melayu.Selepas itu,terdapat permainan lagu-lagu inggeris dan juga lagu-lagu lain bangsa. Juga terdapat makanan tradisional yang enak. Ada juga sebuah kuiz tentang lain bangsa di singapura. Sebuah hadiah yang besar akan diberi ke pemenang kuiz itu. Orang dipilih sahaja untuk mentandingi kuiz itu. Juga ada orang berjoget-joget yang berbeza. Saya sangat kagum kepada persembahan yang diada di situ. Saya paling suka menyambut hari persahabatan antarabangsa kerana saya ada banyak kawan dari pelbagai negara lain seperti malaysia, thailand dan lain-lain lagi. Ada juga pelajar-pelajar yang memberi bunga-bunga dan hadiah kepada guru-guru dan rakan-rakan yang berbangsa lain. Pada pendapat saya, hari persahabatan antrabangsa sangat penting kerana kita saling hormat kepada bangsa lain kerana kami semua menetap di singapura, negara yang di duduki rakyat berbilangan bangsa.

1 comment:

  1. Tiada orang memberi anda komen? ish3.
    Skarang saya akan komen karangan anda..
    -Karangan kurang
    -pendek
    -bahasa harus diperbaiki
    -kurang menarik
    Anda cubalah menulis karangan yang boleh menarik kepada para pembaca


    -ShAz-

    ReplyDelete